La desfilada de la Fira Modernista estrenarà peça composta ex professo

El divendres 22 de setembre tindrà lloc la cercavila modernista després de la proclamació del pregó en la plaça d’Espanya. Com és habitual una banda de música tancarà aquesta desfilada popular, enguany, la principal novetat serà que estrenaren una peça musical creada a propòsit per a aquesta desfilada. La peça musical serà estrenada per l’Agrupació Musical Serpis d’Alcoi.
El compositor de l’obra és Jordi Monllor, qui ja l’any passat va compondre l’obra ‘Crida, Música de Cerimònia’, peça que ha adaptat per a banda. Monllor ha destacat que l’origen de Crida està en la melodia que li va proposar Javi Nebot, que “jo només l’adapte i li vaig donar forma per a grup de dolçaina i tabal”. Aquest fet va vindre motivat perquè, Jordi Monllor és el director del ‘Grup de Dolçainers i Tabaleters La Cordeta’, i Javi Nebot, és un membre d’aquest grup que li va suggerir que crearà una peça basada en una melodia perquè no hi havia cap en el repertori de dolçaina apta per als actes del Modernisme.
En el cas de les bandes, al llarg d’aquests anys han interpretat peces que si bé són de l’època com Mahomet de Juan Cantó composta en 1882 o El K’Sar El Yedid compost per Camilo Pérez Monllor en 1912, estan molt associats a les Festes de Moros i Cristians, per aquest motiu, Monllor destaca que amb la seua peça ha intentat que no sone a aquesta mena de música per a això ha canviat l’estructura i els instruments, eliminant les timbales i pràcticament el bombo, que si bé sona ho fa d’una manera diferent, assemblant-se més a la peça que escoltem durant l’acte del bàndol, ‘Crida i Clam per al Ban Reial’ de Gregorio Casasempere. Monllor ha indicat que la peça té un caràcter com: “noble, desfilable i amable”.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.