Passades les sis de la vesprada i amb el Teatre Principal com a punt de partida, la nostra ciutat es va omplir d’anticipació i màgia en el «Pregó del Tio Piam», un acte recuperat l’any 1996. En aquesta celebració, aquest carismàtic personatge popular proclama l’arribada imminent de l’Ambaixador Reial.
Un grup d’homes i dones, engalanats amb la vestimenta tradicional alcoiana, va emprendre la marxa cap a la Font Redona acompanyats dels entrañables personatges del Betlem de Tirisiti. L’objectiu: donar la benvinguda a l’Ambaixador, qui després va iniciar un recorregut pels carrers de la ciutat, portant consigo l’esperança de la propera visita dels Tres Reis Mags, Melcior, Gaspar i Baltasar.
Aquesta emotiva tradició, que fusiona l’autenticitat de la indumentària alcoiana amb l’encant dels personatges del Betlem, crea un ambient festiu i ple d’il·lusió, recordant-nos la màgia de l’esperada Cavalcada dels Reis d’Orient que es viurà ben aviat a Alcoi.





