Compromís denuncia que el PP ha retallat un 50% el pressupost de Generalitat pel Teatre Principal

Des del PP han fet públiques les inversions que pretén realitzar la Generalitat a Alcoi el 2024, la qual cosa ha indignat a Compromís per «les retallades que aquests nous pressupostos suposen». La regidora de Cultura, Elisa Guillem (Compromís), ha destacat la important davallada en el pressupost per a la reforma del Teatre Principal, que passa de 120.000 euros a 60.000 euros, la meitat. Açò se suma a la retallada d’un 20% en les ajudes de l’IVACE als polígons industrials, que Compromís ja va denunciar fa unes setmanes.

Segons explica Elisa Guillem, en abril de 2023 es van completar els tràmits administratius per a poder desenvolupar la reforma del Teatre Principal, una obra més que esperada per la ciutadania. En aquell moment, amb Compromís a la Conselleria de Cultura, es disposava de 120.000 euros per a realitzar les intervencions del primer any, però «un mes després va canviar el govern de la Generalitat i això s’ha traduït en què aquests diners desapareguen i només pressuposten la meitat d’aquella xifra».

En definitiva, des de Compromís s’han mostrat preocupats per com afectarà aquesta reducció de pressupost a una intervenció tan necessària com la reforma del Teatre Principal. De fet, Guillem s’ha qüestionat «on estan els 60.000 euros que eren per al Principal i que ja no estan destinats a la ciutat d’Alcoi». Tot i açò, la regidora ha destacat que seguirà «treballant pel teatre que mereix la ciutat».

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.