Un conjunt de rutes per a aprofundir en el patrimoni històric i arqueològic de la nostra ciutat. La primera de les rutes serà el pròxim 25 de febrer, diumenge, amb una eixida fins a la Mola Alta de Serelles i el barranc del Cint, a càrrec de Julio Trelis Martí. La sortida serà a les huit hores des de la piscina municipal José Trenzano. Es recomana que és un recorregut de setze quilòmetres amb un desnivell acumulat de 400 m, la qual cosa suposa una dificultat moderada.
A partir d’aquesta ruta inicial, i sempre en diumenge, cada mes fins a novembre, es durà a terme tot un seguit de rutes tant urbanes com pel nostre privilegiat terme municipal.
En les rutes urbanes, hi haurà moments per a admirar la rica arquitectura modernista, gaudir de les muralles de l’Alcoi medieval, descobrir les particularitats del carrer Sant Joan, deleitar-se amb els diferents campanars i l’interessant món del toc manual, o descobrir els llocs urbans que foren importants per a la nostra gran escriptora Isabel-Clara Simó.
Quant a les rutes pel nostre terme municipal, descobrirem la colònia agrícola dels Plans, les caves de neu del Carrascal de la Font Roja, les sempre interessants excavacions arqueològiques en el jaciment d’El Salt, i el paisatge i patrimoni del riu Riquer.
Per a totes les rutes és necessària una inscripció prèvia trucant al Museu Arqueològic dins d’un termini no superior als trenta dies abans de la data de l’activitat. És important portar un calçat adequat i aigua sempre. A excepció de les rutes urbanes, en la resta d’excursions es dedicarà sempre uns vint minuts per a l’esmorzar.
Aquest cicle de rutes culturals està organitzat pel Centre Alcoià d’Estudis Històrics i el Museu Arqueològic Municipal Camilo Vicedo Moltó d’Alcoi.






