La Carrasca-Ecologistes en Acció considera que l’adjudicació de les obres de renovació de la via del tren Alcoi-Xàtiva és una notícia magnífica, que aclareix el futur d’esta línia
La mobilització social ha sigut clau per a posar la millora del tren en l’agenda política. Ara cal continuar treballant per aconseguir un bon servei en acabar les obres: augment de freqüències, adequació d’horaris, etc.
És imprescindible que durant les obres RENFE establisca un servei d’autobús substitutori eficaç i de qualitat entre Alcoi i Xàtiva
La Colla Ecologista La Carrasca-Ecologistes en Acció d’Alcoi considera que l’adjudicació de les obres de renovació integral de la via del tren Alcoi-Xàtiva és una notícia magnífica. L’execució d’estes obres, tants anys esperades i demorades, aclareix el futur del nostre tren, un mitjà de transport que cada volta tindrà un paper més preponderant pels seus avantatges socials i ambientals.
El grup felicita la població de les nostres comarques, que ha dut a terme una llarga lluita de resistència, mobilitzant-se en repetides ocasions per a evitar el tancament de la línia i, en els últims anys, per a exigir les imprescindibles obres de millora, sense les quals el nostre tren estava condemnat a l’extinció. Davant de les promeses incomplides al llarg de dècades, l’activitat reivindicativa de la societat de les nostres comarques ha sigut clau per a posar la millora del tren en l’agenda política.
La Carrasca destaca la importància que les obres s’executen en el termini previst de 16 mesos, sense més ajornaments, i que RENFE establisca un servei d’autobús substitutori eficaç i de qualitat entre Alcoi i Xàtiva durant tot eixe temps.
A més, els ecologistes també demanen que mentres s’executen les obres es continue treballant per tal d’aconseguir un bon transport ferroviari en acabar estes:
«La reforma de la via que ara s’iniciarà és un avanç indiscutible, però hem de tindre en compte que un bon transport no és només una infraestructura viària en condicions; també cal que el tren oferisca un servei de qualitat, puntual, amb horaris freqüents, funcional per a les persones que l’utilitzen.»
Entre les reivindicacions per les qual proposen continuar treballant, destaquen:
-ampliació de freqüències en el moment de restabliment del servei;
-adequació dels horaris a les necessitats de les persones usuàries;
-intermodalitat: coordinació amb altres mitjans de transport; facilitat d’accés a bicicletes;
-vagons i estacions/baixadors accessibles;
-supressió de transbordament a Xàtiva;
-integració en la xarxa de rodalies
-potenciació de la utilització del tren per part de RENFE i dels ajuntaments de les poblacions per on passa el tren: campanyes de promoció, informació actualitzada dels horaris en les pàgines web, demanda de trens especials en festivitats (festes d’Alcoi, Fira de Cocentaina, Fira de Xàtiva, falles, etc.), servei d’autobús a estacions allunyades dels pobles (com ja es fa a Ontinyent i, a demanda, a la Pobla del Duc), inclusió de l’opció d’arribada en tren en la informació turística, etc.







