Alcoi, 18 de setembre de 2025 – El Centre de Recerca i Innovació AITEX ha celebrat hui a Alcoi la quarta edició del Congrés de la Indústria Cosmètica, que enguany ha reunit més de 200 professionals, investigadors i representants empresarials sota el lema «Biotecnologia aplicada al cuidat de la pell i del cabell». L’esdeveniment s’ha consolidat com una cita estratègica per a la innovació cosmètica a Espanya.

La temàtica triada respon a l’impacte creixent de la biotecnologia en la indústria cosmètica, que permet desenvolupar productes més eficaços, sostenibles i personalitzats. Segons AITEX, aquesta tecnologia possibilita l’obtenció d’ingredients actius més potents, l’augment de l’eficàcia dels productes i l’atenció de problemes específics de la pell com arrugues, taques o protecció solar.
L’acte inaugural ha estat a càrrec de León Grau, president d’AITEX, qui ha destacat que el congrés “reflecteix l’aposta decidida d’AITEX per convertir-se en referent en l’àmbit cosmètic i facilitar que les empreses s’adapten a les noves demandes del mercat mitjançant la investigació i el desenvolupament”.

El programa ha comptat amb ponències d’experts com Federico Grau, CEO de Madeinplant, sobre com la biotecnologia redefineix la cosmètica moderna; Cristina Guillem, directora de projectes d’I+D, que ha presentat les principals tendències en biotecnologia aplicada al cuidat de pell i cabell; i Joaquín Espiñeira, dermatòleg, que ha abordat l’ús de cosmètics en entorns clínics. També han intervingut Asún Arias, farmacèutica especialitzada en dermofarmàcia, sobre biotecnologia i patologies cròniques de la pell, i Consuelo Vaquer, presidenta del Clúster de Cosmètica de la Comunitat Valenciana, qui ha subratllat la importància de “disposar d’espais d’encontre on ciència i indústria dialoguen i generen sinergies”.
Després d’un dinar de networking en què els assistents han pogut intercanviar experiències, s’han presentat casos d’èxit de les empreses finalistes dels Premis Empresarials AITEX 2024 —PROSPERA BIOTECH, SYSTEM SKIN i Vytrus Biotech— moderats per Patricia Gisbert Quilis, Innovation Manager del Beauty Cluster. La jornada ha inclòs igualment una taula redona moderada per Beatriz García, delegada de Levante de la SEQC, amb professionals com M. Paz Pellús, Elisa Esteve, María Victoria Lovelle, Carolina Carbonell i Paula Mira, que han debatut sobre el paper estratègic de la biotecnologia en el sector.

Els tallers professionals de la vesprada han tractat temes clau com l’etiquetatge de productes cosmètics, l’eficàcia per a la reivindicació de claims i les últimes novetats en protecció solar SPF.
El congrés ha conclòs amb la intervenció de Vicente Blanes, director general d’AITEX, qui ha reforçat el compromís del centre amb la indústria cosmètica: “Hem creat un espai on ciència i empresa poden trobar-se. La biotecnologia és ja un eix estratègic per al desenvolupament de productes innovadors i sostenibles, i el nostre objectiu és continuar acompanyant el sector en aquest camí”.
Amb un balanç molt positiu, la quarta edició del Congrés de la Indústria Cosmètica organitzat per AITEX ratifica Alcoi com a punt neuràlgic per al futur de la cosmètica biotecnològica a escala nacional.






