Més de 80 docents participen en el XII Encontre d’Ensenyants de l’Alcoià i el Comtat, organitzat per la Coordinadora pel Valencià

Escola Oficial Idiomes

La Coordinadora pel Valencià celebra, en col·laboració amb el CEFIRE d’Alcoi, la dotzena edició de l’Encontre d’Ensenyants de l’Alcoià i el Comtat, unes jornades formatives i d’intercanvi d’experiències educatives que, un any més, posen en valor el treball del professorat i la importància de l’ensenyament en valencià.

Amb el lema “Experiències educatives d’èxit i en valencià”, més de 80 docents de les dues comarques s’han inscrit per a participar en les sessions, que se celebren dimarts i dijous per videoconferència. L’objectiu és compartir bones pràctiques, recursos pedagògics i projectes innovadors que fomenten l’ús i la normalització del valencià en l’àmbit educatiu.

Experiències i innovació a les aules

La primera jornada, que tindrà lloc dimarts, comptarà amb diverses ponències i tallers. Entre ells destaca “Les actituds lingüístiques”, a càrrec de Francesc Gisbert, de l’IES Serra Mariola de Muro; “Aplicacions didàctiques d’Enric Valor”, amb Soraya Bernabeu, de l’IES Maria Blasco de Sant Vicent del Raspeig; “El club dels projectes”, de Laura Barberà, de l’IES L’Estació d’Ontinyent; i “Walla Andreu”, per Emma Roig, de l’IES Andreu Sempere d’Alcoi. També s’hi presentaran dues propostes del CEIP Montcabrer de Muro“Cinema a l’escola” i “L’arrelament al medi”— de la mà d’Isabel Pérez, Alejandra Gisbert i altres docents del centre.

El dijous arribarà una nova tanda d’experiències, centrades en la creativitat i la lectura com a eixos de transformació educativa. Eva Vañó i Miguel Devesa, del CEIP Miguel Hernández d’Alcoi, presentaran “El foment de la creativitat des del Premi Sambori”; Fàtima Sanmiguel, del CRA Riu Serpis de l’Orxa, compartirà el seu projecte “El foment de la lectura”; i Encarna Pascual, del Col·legi Sant Francesc de Cocentaina, parlarà de “Què lligen els joves”. A més, Gemma Pérez, de l’IES Pare Vitòria d’Alcoi, exposarà “Petites Eines”, i Gabriel Barrachina, del Col·legi Arnauda d’Alcoi, tancarà amb la proposta “Rondalles valencianes”.

Formació i comunitat educativa

L’Encontre d’Ensenyants de l’Alcoià i el Comtat s’ha consolidat com una cita imprescindible per al professorat de les comarques centrals, un espai per a compartir experiències, reflexionar sobre la pràctica educativa i reforçar la xarxa de docents compromesos amb la llengua i la cultura pròpia.

Des de la Coordinadora pel Valencià, s’ha destacat que aquest tipus d’iniciatives “contribueixen a fer visible la qualitat i la diversitat dels projectes que es fan en valencià a les nostres escoles i instituts”, i que “representen un estímul per continuar innovant i treballant des de la passió per l’educació”.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.