Ahir va tindre lloc la sisena trobada d’ADLs del territori impulsada per Actaio en Banyeres de Mariola. Una trentena de professionals d’ajuntaments com Alcoi, Ibi, Cocentaina, Muro, Otos, Palomar, Castalla o Montaverner, juntament amb l’equip d’Actaio, van reflexionar sobre la figura de l’Agent de Desenvolupament Local en una dinàmica gamificada dirigida a trobar punts en comú i enfortir vincles.
La jornada va començar amb la benvinguda de l’alcalde de Banyeres de Mariola, Josep Sempere, i la coordinadora del projecte, Macarena Florencio. A continuació, l’encarregada de guiar l’activitat va ser Montse Pereira, consultora de talent i experta en recursos humans.
L’activitat, estructurada en tres fases, va permetre a les persones participants dur a terme un diagnòstic de la professió d’ADL al territori en l’actualitat, definint quins són els reptes als quals s’enfronta i els problemes que dificulten les seues tasques, tant en l’àmbit intern com extern. Destaquen, per exemple, el desconeixement de la labor de l’ADL, la falta de reconeixement al seu treball o els entrebancs a nivell burocràtic i organitzatiu.
A poc a poc, mitjançant el treball grupal, es van definir unes línies d’actuació basades en la capacitat de cada persona per tal d’avançar i impulsar el territori conjuntament, destacant el paper central de la coordinació i el suport mutu.
L’Acord Territorial per a l’Ocupació i el Desenvolupament Local Alcoi · Ibi · Ontinyent (Actaio), enguany liderat per la Mancomunitat de l’Alcoià i el Comtat, està integrat a més per els ajuntaments de les tres localitats, la Mancomunitat de la Vall d’Albaida, les associacions empresarials FEDAC, IBIAE, COEVAL i CEV, i representants de les organitzacions sindicals CCOO Comarques Centrals i UGT-PV. Va nàixer en 2016, amb la intenció de sumar esforços per a potenciar el desenvolupament local d’un territori amb característiques distintives, definides a l’Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana 2010-2030. El IX Projecte s’emmarca dins EMPACE 2025-2026, Programa de Foment dels Acords Territorials en matèria d’Ocupació i Desenvolupament Local de la Generalitat Valenciana, Labora i el Ministeri de Treball i Economia Social – SEPE.






