La lliçó de la cistella de la compra: Alcoi implica els escolars en la cultura del consum responsable

En un context on el mercat dicta el pols de la societat, la ciutat d’Alcoi ha decidit traslladar el debat sobre la responsabilitat en l’adquisició de béns i serveis a les aules. L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha posat en marxa un programa d’activitats que busca formar les generacions més joves en la consciència del consum conscient. Segons ha informat l’Ajuntament, la iniciativa té com a eix central la segona edició del Concurs de Dibuix «Alcoi, el meu consum responsable», una proposta que utilitza la plasticitat i la creativitat com a ferramenta pedagògica.

El certamen està dirigit específicament als estudiants de 3r de primària dels centres educatius alcoians. El calendari fixat per l’organització estableix que el termini per a la recollida d’obres s’estendrà del 16 al 20 de febrer. Un cop finalitzada la recepció, el protagonisme es traslladarà a l’Àgora, on del 2 al 15 de març s’exposaran les obres seleccionades. La data de cloenda de la mostra no és casual, ja que el 15 de març se celebra internacionalment el Dia dels Drets dels Consumidors. Com a tret participatiu, serà la votació popular l’encarregada de designar els dibuixos guanyadors d’aquesta edició.

El vicealcalde i regidor de Consum, Àlex Cerradelo, ha emmarcat aquesta activitat en la necessitat de transmetre valors essencials des de la infància. Cerradelo sosté que l’objectiu és «sensibilitzar els xiquets i xiquetes» sobre el pes de les seues decisions com a futurs compradors, utilitzant el dibuix com un canal per a reflectir aquests conceptes.

Més enllà del vessant artístic, l’OMIC ha dissenyat una estratègia educativa més profunda que abasta totes les etapes de l’ensenyament. Segons les dades facilitades, s’impartiran un total de 100 hores en tallers de consum, una campanya d’educació que pretén dotar l’alumnat de les ferramentes crítiques necessàries per a moure’s en l’entorn comercial actual. Amb aquestes accions, Alcoi busca consolidar-se com un espai on la defensa dels drets dels consumidors comence, precisament, en la formació del pensament crític a les escoles.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.