Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat d’Alcoi un home de 31 anys com a presumpte autor d’un delicte contra els drets dels treballadors. L’arrestat, que exercia com a responsable de contractació en un establiment d’hostaleria, tenia al seu càrrec dos ciutadans estrangers que no disposaven de permís de treball ni de cap tipus de contracte laboral.
L’operació policial es va iniciar després de rebre informacions que apuntaven a una possible explotació laboral en un local de menjars de la ciutat. Les gestions prèvies dels agents van permetre identificar l’establiment i confirmar que s’hi podrien estar cometent irregularitats en matèria de Seguretat Social i estrangeria.
Inspecció conjunta amb Treball
Davant les sospites fundades, la Policia Nacional va coordinar una inspecció del local juntament amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social. L’actuació es va saldar amb els següents resultats:
-
Un detingut penal: L’encarregat del negoci, per un presumpte delicte contra els drets dels treballadors.
-
Dos detinguts per estrangeria: Els treballadors que es trobaven en situació irregular, per infracció a la Llei d’Estrangeria.
Segons les investigacions, el responsable del local era plenament conscient que els empleats mancaven de la documentació necessària per a treballar legalment a Espanya. Una vegada finalitzades les diligències policials, el cas ha estat posat a disposició dels jutjats d’instrucció d’Alcoi.








