Alcoi gravarà peces inèdites dels Premis Sant Jordi per a commemorar el 750 aniversari del Patronatge

L’Associació de Sant Jordi ha celebrat l’acte protocol·lari de signatura dels contractes amb les societats musicals d’Alcoi que participaran en els actes de les pròximes festes de Moros i Cristians. Este encontre, que té lloc cada any abans del mes d’abril, formalitza la vinculació entre l’entitat festera i les agrupacions musicals que acompanyaran els actes festers i la trilogia georgiana.

L’acte ha comptat amb la presència del president de l’Associació de Sant Jordi, Francisco García, i de l’assessor musical de l’entitat, José del Valle. Per part de les societats musicals alcoianes han assistit Eduard Terol, vicepresident de la Música Primitiva Apolo, en representació del president; José Antonio Llinares, president de la Societat Musical Nova; Gerard Dueñas, president de la Unió Musical; Luis Castelló, president de l’Agrupació Musical Serpis; Alberto Calvo, president de la Coral Polifònica Alcoiana; Alfonso Hernández, president del Grupo Cantores; Noelia Carpio, vicepresidenta del Coro Divertimento, en representació de la presidenta, i Juan Luis Guitart, president de l’Orquestra Simfònica.

Com a novetat destacada d’enguany, i amb motiu de la commemoració del 750 aniversari del patronatge de Sant Jordi, l’Associació de Sant Jordi impulsarà la gravació d’algunes peces musicals que han obtingut premi en diferents edicions dels Premis Sant Jordi de composició i que fins ara no disposaven d’enregistrament.

Estes obres es gravaran durant els pròxims concerts d’exaltació festera que tindran lloc els diumenges vinents, interpretades per les societats musicals alcoianes.

L’Agrupació Musical Serpis enregistrarà El dianer alcoià (pasdoble) de José Gómez Villa, segon premi en 1967, i Homenaje (pasdoble) de Francisco Esteve Pastor, segon premi en 1979.

La Unió Musical interpretarà Llevantins (pasdoble) d’Enrique Gosp Martínez, primer premi en 2009, i Romuald Soler (pasdoble) d’Enrique Alborch Tarrasó, primer premi en 2013.

Per la seua part, la Societat Musical Nova enregistrarà Fomento musical (marxa cristiana) de José Pérez Vilaplana, segon premi en 1972, i Ben-amer (marxa mora) de Francisco Esteve Pastor, segon premi en 1974.

Finalment, la Música Primitiva Apolo interpretarà Eduardo Borrás (pasdoble) de Francisco Esteve Pastor, segon premi en 1973, i Imposibles (pasdoble) de José María Ferrero Pastor, segon premi en 1976.

Amb esta iniciativa, l’Associació de Sant Jordi pretén recuperar i preservar part del patrimoni musical fester d’Alcoi, contribuint a difondre composicions premiades que formen part de la història de la música vinculada a les festes de Moros i Cristians.

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.