Els populars exigeixen en el ple d’aquest divendres millores per al Calderón

La zona de la part posterior del Teatre Calderón d’Alcoi «es troba en un estat de total abandó», segons ha denunciat públicament el Partit Popular de la ciutat. La formació de l’oposició considera lamentable aquesta situació, ja que es tracta d’un espai fonamental per a l’activitat diària d’un dels principals referents culturals del municipi que, no obstant això, diue, «roman completament oblidat pel govern local. En concret, la part destinada de manera específica a l’accés de treballadors, companyies teatrals, personal tècnic i proveïdors ofereix una imatge impròpia d’una instal·lació cultural de primer nivell, on un enorme forat a la calçada, cobert actualment de manera precària amb xapes metàl·liques, s’ha convertit en el principal símbol de la falta de manteniment d’aquesta àrea logística. A aquesta situació cal sumar una senyalització viària que ha quedat obsoleta, deteriorada i desactualitzada, a més de la presència de nombrosos sots i desperfectes al paviment que dificulten seriosament el trànsit diari d’aquells que desenvolupen el seu treball al teatre o hi accedeixen per a realitzar tasques logístiques i de subministrament».

La regidora del Partit Popular a l’Ajuntament d’Alcoi, Isabel Balaguer, ha apuntat de manera crítica que el govern municipal encapçalat per Toni Francés presumeix habitualment de la seua aposta per la cultura, però oblida per complet l’adequació dels espais públics dedicats a ella. Balaguer ha explicat que aquest és precisament el cas de la part posterior del Teatre Calderón, la qual no disposa actualment de les condicions bàsiques de seguretat, accessibilitat i manteniment. La regidora popular ha afegit que la seua queixa no se centra en una qüestió purament estètica, sinó que afecta de manera directa la seguretat laboral, la funcionalitat i el respecte cap als professionals del sector cultural, argumentant que tant els tècnics com els treballadors, proveïdors i companyies mereixen unes condicions dignes i un entorn adequat per a poder exercir el seu treball diari.

Des de la formació recorden que la gestió cultural no pot quedar-se únicament en la foto del pati de butaques o en els discursos institucionals, sinó que també s’ha de cuidar allò que no es veu a simple vista, en referència als espais de treball, la logística interna i les infraestructures bàsiques que fan possible el correcte desenvolupament de cada representació.

Amb aquesta finalitat, el grup municipal ha anunciat que sol·licitarà formalment en el ple d’aquest divendres una actuació immediata per a «reparar el paviment, eliminar la perillosa foradada coberta amb planxes de metall, renovar tota la senyalització deteriorada i condicionar de manera integral aquest accés essencial de l’edifici perquè es complisquen les condicions bàsiques de seguretat».

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.