L’Ajuntament d’Alcoi manté obert un expedient disciplinari a una funcionària del departament d’Inspecció General de Serveis (IGS) per una presumpta falta molt greu, segons ha detallat l’alcalde de la localitat, Toni Francés, en una roda de premsa oferida aquest matí per a esclarir els fets davant l’opinió pública. El cas, que es troba en fase administrativa, gira entorn de la concessió de contractes menors a proveïdors que, segons els indicis recollits, mantenien una relació directa amb la treballadora investigada. Durant la seua intervenció, el primer edil ha explicat que els informes preliminars apunten que el volum total d’aquestes adjudicacions podria rondar els 400.000 euros en un període superior a la dècada, distribuïts inicialment a través d’un autònom i, posteriorment, mitjançant dues societats mercantils vinculades a la mateixa persona.
El procediment d’investigació es va iniciar arran de les alertes derivades dels mateixos sistemes de control de l’administració local, que van detectar anomalies en els darrers nou mesos, un període en què les quantitats econòmiques assignades havien experimentat un increment notable en comparació amb els vora 20.000 euros anuals que es tramitaven anteriorment. Francés ha assenyalat davant els mitjans que la tramitació d’aquests contractes seguia el curs legal mitjançant la petició de diferents pressupostos i l’aprovació de l’oferta més avantatjosa per part de la Junta de Govern, ja que es desconeixia qualsevol vincle personal entre l’encarregada de la proposta i el beneficiari. Actualment, la gestió de l’expedient està en mans d’un instructor independent i blindada a l’accés de l’executiu local. Si es confirmen les acusacions, la implicada podria enfrontar-se a la suspensió temporal o permanent de la seua condició de funcionària, sense descartar el trasllat del cas a la via penal si així ho considera l’instructor.
D’altra banda, la gestió interna d’aquest departament s’ha vist afectada per una profunda reorganització que inclou la separació de les competències de Medi Ambient de l’àrea d’IGS i el retorn del fins ara cap del servei a la seua plaça originària de funcionari. Aquesta decisió arriba després de tramitar-se dues denúncies per suposat assetjament laboral sota el marc de la Llei Valenciana, que garanteix l’anonimat dels denunciants. Segons ha desgranat l’alcalde en la seua compareixença, les indagacions de l’Ajuntament van concloure que no es podia acreditar l’existència d’assetjament, tot i que van constatar una forta situació de conflictivitat interna dins l’equip de treball. Francés ha remarcat de manera taxativa que aquests conflictes laborals no guarden cap mena de relació amb l’expedient per presumptes irregularitats contractuals, malgrat coincidir en el temps.
Finalment, l’executiu local ha manifestat el seu rebuig total a les filtracions de documents municipals mal anonimitzats que han aparegut en la premsa, un fet que s’ha qualificat d’irresponsable i il·lícit. Per aquest motiu, s’ha anunciat l’obertura d’una investigació interna per tal d’identificar el responsable d’aquestes difusions, alhora que s’ha refermat el compromís de l’Ajuntament d’actuar amb contundència i activar els mecanismes de control intern davant de qualsevol indici de conducta irregular en l’administració.








