L’estat de conservació i manteniment dels espais urbans al nucli antic de la ciutat torna a situar-se en el centre de la polèmica municipal. El Partit Popular d’Alcoi ha manifestat formalment la seua preocupació davant la situació d’abandó que presenten nombrosos solars i espais sense edificar localitzats al centre del municipi. Segons s’exposa en la documentació feta pública per la formació de l’oposició, aquestes deficiències higièniques han sigut objecte de denúncia per part de nombrosos veïns del barri, els quals alerten que la brutícia acumulada està afavorint la proliferació de plagues de rates i altres greus problemes de salubritat pública en el dia a dia dels residents.
El grup municipal popular assenyala directament la inactivitat de l’administració local com el factor decisiu de la degradació d’aquests terrenys. Per als conservadors, la manca d’una neteja periòdica i d’actuacions de desbrossament és una conseqüència directa de la inacció de l’executiu de Toni Francés, al qual acusen de no actuar amb la diligència requerida a l’hora de garantir unes condicions òptimes d’higiene i seguretat ciutadana a les àrees urbanes centrals. A través de l’anàlisi de la informació facilitada per l’organització, es desprén un retret continuat cap a la falta de planificació de l’Ajuntament en el control del paisatge urbà.
En aquest sentit, la nota de premsa recull les paraules del portaveu del Partit Popular a Alcoi, Carlos Pastor, qui ha recalcat l’antiguitat de les seues reivindicacions en afirmar de manera textual que «portem molt de temps exigint que es pose en marxa un pla extraordinari de neteja, desbrossament i control de plagues als solars afectats del centre». El cap de l’oposició lamenta que la falta de resposta institucional estiga obligant el veïnat a conviure amb rosegadors i parcel·les plenes de males herbes, una conjuntura que, a juí seu, projecta una imatge desatesa de la ciutat de cara a l’exterior. Finalment, des del PP insisteixen que la salut pública i la qualitat de vida urbana han d’erigir-se en una prioritat de la gestió del consistori, tot lamentant que s’hagen generat problemes de convivència que podrien haver-se resolt fàcilment amb un pla de manteniment continuat.







