L’Ajuntament d’Alcoi continua amb la programació de les Jornades de Ciència Ciutadana centrades en els insectes i altres invertebrats, una proposta nascuda de les peticions ciutadanes aprovades en els Pressupostos Participatius. La pròxima cita d’aquest cicle tindrà lloc el divendres 18 de setembre amb l’activitat «Els insectes en la nit: papallones nocturnes i altres petits éssers». Aquesta jornada d’observació començarà a les 20.00 hores a la porta de l’edifici Font Roja Natura i estarà conduïda per l’ornitòleg i educador ambiental Pep Cantó. L’activitat està adreçada a un públic familiar i els assistents hauran de portar el seu sopar, llanternes i repel·lent de mosquits. Les inscripcions són obligatòries i s’obriran el dilluns 14 de setembre directament a través del web de Llum Ambiental https://www.llumambiental.com/ca/activitats-per-a-la-ciutadania/altres de manera totalment gratuïta fins a completar l’aforament disponible.
Cal recordar que aquesta programació ja ha comptat amb un gran èxit d’assistència en les seues primeres accions desenvolupades a la primavera. El passat 17 de maig es va dur a terme una sessió pràctica dedicada a explorar la biodiversitat aquàtica amb eixida al Parc dels Tubs, mentre que el 30 de maig es va celebrar un safari d’insectes des de l’inici de la Via Verda fins al Racó de Sant Bonaventura.
Aquest cicle de divulgació s’estendrà durant la tardor amb noves propostes dissenyades per a conéixer i protegir la biodiversitat local. El 3 d’octubre es durà a terme un taller pràctic de construcció d’hotels d’insectes, mentre que el 17 d’octubre s’ha programat una sessió sobre àlbums il·lustrats destinada a apropar el món dels insectes a la ciutadania mitjançant la lectura i l’art. Finalment, les jornades conclouran el pròxim 19 d’octubre amb una taula redona a la Fundació Mútua Levante centrada en la processionària del pi.
El regidor d’Emergència Climàtica, Raül Llopis, ha valorat aquesta programació dissenyada per a tots els públics: «Oferim eines i coneixements útils perquè els veïns i veïnes puguen gaudir del nostre patrimoni natural de manera activa, impulsant espais d’aprenentatge compartit que beneficien directament la ciutadania i ens guien cap a un model de ciutat més conscient de l’entorn».
Per la seua banda, la regidora de Participació, Aroa Mira, ha valorat el desenvolupament del cicle: «Aquest tipus d’iniciatives ens permeten comprovar com les idees proposades pels veïns i veïnes es transformen en accions directes i profitoses per a tots. Escoltar la ciutadania és la millor via per a oferir activitats que realment desperten el seu interés i ens ajuden a gaudir junts de la ciutat».
Exposició sobre la gestió de residus
D’altra banda, Alcoi acollirà l’exposició del Projecte de Gestió de les Instal·lacions de Valorització i Eliminació de Residus del Consorci A2. La mostra estarà disponible el dilluns 14 de setembre de 9.30 a 13.30 hores a la cantonada del centre comercial Alzamora amb el carrer Regiment Biscaia. A més, el dimecres 30 de setembre, en el mateix horari, s’instal·larà al mercat ambulant de la Zona Nord. Un equip d’educació ambiental guiarà la visita i resoldrà els dubtes de la ciutadania.






