El PSPV del Comtat demana al PP la substitució de Francisco Sellés al capdavant d’El Xarpolar

Xarpolar comarques benicadell

Des del PSPV del Comtat reclamem al Partit Popular que assumisca la seua responsabilitat i pose les piles al president de la Mancomunitat del Xarpolar, Francisco Sellés, o, si no és capaç de gestionar-la, pose una persona competent al capdavant de l’entitat.
Considerem que El Xarpolar està funcionant molt per davall de les seues possibilitats, al voltant d’un 5% del potencial que té, i volem deixar clar que el problema no és el personal tècnic, que considerem competent i amb capacitat, sinó una direcció política deficient, incapaç de coordinar, planificar, comunicar i adaptar la Mancomunitat a les necessitats reals dels municipis.
I no és una qüestió merament política: els fets ho demostren.
Ahir mateix, en el ple ordinari de la Mancomunitat, un dels punts de l’ordre del dia feia referència a l’acord d’adhesió a la gestió del vidre amb Ecovidrio. El problema és que l’acord que es portava a votació ja havia quedat obsolet i, durant el mateix ple, es va plantejar votar un nou acord que ni tan sols havia sigut traslladat prèviament als municipis integrants de la Mancomunitat.
Això és un exemple molt clar del que denunciem: falta de previsió, falta de coordinació i falta de respecte pel funcionament dels ajuntaments que formen part del Xarpolar.
També volem recordar que durant els dos primers anys d’aquesta etapa de govern de la Mancomunitat pràcticament no es van celebrar plens, arribant a existir tot un any en què, segons denunciem, la Mancomunitat va estar sense activitat.
I això és especialment greu perquè parlem d’una administració fonamental per als nostres pobles. La gestió dels residus, la recollida del fem i els serveis socials són serveis essencials, especialment per a municipis xicotets, amb pocs recursos i molts d’ells afectats pel despoblament.
No podem tindre una estructura amb professionals preparats, recursos i capacitat per compartir serveis entre municipis i tindre-la funcionant a mig gas per una mala direcció política.
Per això, des del PSPV reclamem al Partit Popular que actue d’una vegada: que millore la direcció i coordinació de la Mancomunitat, que garantisca transparència i comunicació amb els ajuntaments i que, si Francisco Sellés no és capaç d’assumir aquesta responsabilitat, el substituïsca per una persona que sí que estiga preparada per dirigir El Xarpolar.
Els nostres municipis no es poden permetre una Mancomunitat parada, descoordinada o infrautilitzada. El Xarpolar ha d’estar al servei dels pobles, no al servei de la improvisació política.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.