OPINIÓ | Un país on viure (Àlex Cerradelo)

 

Cada 9 d’Octubre reivindiquem tot el que som com a poble. Una història compartida, una cultura que hem construït generació rere generació, una llengua que ens identifica i unes arrels que ens connecten amb el nostre passat. Reivindiquem d’on venim, però també reflexionem sobre l’Alcoi i el País Valencià que volem.

Formem part d’una identitat comuna, oberta i resistent, i a Alcoi ho sabem molt bé. Sabem què significa lluitar en defensa de tot allò que ens defineix com a societat, de la nostra manera de ser i de viure. I és des d’eixa lluita que treballem per fer avançar la nostra ciutat i el País Valencià, per construir una societat més justa, més igualitària i amb drets per a totes i tots. Perquè el 9 d’Octubre és celebració, però també és el moment d’alçar la veu.

Els últims anys, les valencianes i els valencians hem patit un govern que, en massa ocasions, ens ha donat l’esquena. La dreta i l’extrema dreta han volgut convertir la nostra identitat en un motiu de confrontació, atacant la cultura i la llengua, censurant artistes i qüestionant i retallant en pilars fonamentals com l’educació pública. Hem patit un govern negligent i antivalencià. Per això, cal dir ben alt que sentim orgull de ser valencianes i valencians, però que, per desgràcia, no podem sentir el mateix pel nostre govern. Un govern que ha fet de la mentida i la ignorància la seua senyera.

Davant de tots aquests atacs, nosaltres reivindiquem el dret a construir un projecte de vida digne. El dret a una educació pública i de qualitat, a una sanitat pública forta i a uns serveis públics que ens permeten viure millor. El dret a una cultura dinàmica i a viure en la nostra llengua. Perquè estimar el País Valencià no és només mirar amb orgull cap al passat: és també defensar les condicions perquè la nostra gent puga construir el seu futur.

I si volem un futur, sens dubte, hem de defensar amb tota la fermesa el dret a l’habitatge. Perquè aquest 9 d’Octubre reivindiquem les nostres arrels, però cada vegada és més difícil viure i arrelar als nostres pobles i ciutats. Cada vegada és més difícil que els nostres joves puguen emancipar-se i que la gent puga continuar vivint als nostres barris.

Defensar el País Valencià és també defensar que l’habitatge siga un dret i no un negoci. És apostar per polítiques que faciliten l’accés a una vivenda i per ciutats on les persones siguen el centre. És entendre que una ciutat viva és una ciutat on la gent pot viure, arrelar i tindre oportunitats.

Aquest és el país que volem. Un país que estime, protegisca i pose en valor la seua cultura i la seua llengua. Un país orgullós de les seues arrels i de la seua història, però amb la mirada posada en el futur. Un país amb serveis públics forts, amb oportunitats i amb drets. Un país on viure.

I aquest país també es construeix des d’Alcoi. Per això, davant de les adversitats, seguirem resistint i lluitant per un futur millor.

Visca el 9 d’Octubre! Visca Alcoi! Visca el País Valencià!

Àlex Cerradelo, vicealcalde d’Alcoi (Compromís)

Sobre el autor

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.