Compromís presentarà este divendres al Ple de l’Ajuntament d’Alcoi una moció amb motiu del 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, amb la finalitat d’exigir un compromís institucional ferm i el desplegament de polítiques públiques més ambicioses davant les violències masclistes, segons ha traslladat la formació mitjançant un comunicat.
La iniciativa centra les seues demandes en l’enfortiment de les tasques de prevenció, protecció i atenció directa a les víctimes. En l’àmbit autonòmic, el text insta la Generalitat Valenciana a aprovar un nou Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista, així com a dissenyar un pla integral contra les violències sexuals que assegure mecanismes coordinats i recursos pressupostaris suficients.
El vicealcalde d’Alcoi i portaveu de la formació, Àlex Cerradelo, ha justificat la presentació de la proposta assenyalant que «en l’actual context en què creixen els discursos que neguen l’existència de la violència masclista, cal que seguim lluitant per la igualtat». Cerradelo ha remarcat a més que «des de Compromís seguirem exigint recursos, prevenció i polítiques valentes».
Entre els punts concrets de la moció, es reclama reforçar de manera urgent els serveis d’atenció a les dones i garantir que les oficines d’assistència a les víctimes romanguen operatives els 365 dies de l’any, evitant tancaments durant els caps de setmana o els períodes festius. Així mateix, la proposta incorpora mesures per a blindar els drets sexuals i reproductius, defensant la seua protecció en el marc constitucional, i demana que el consistori done suport actiu a les mobilitzacions ciutadanes convocades amb motiu del 25N.




