Guanyar Alcoi demana la instal·lació de bucles magnètics als espais públics d’Alcoi

Casa de la Cultura

El sistema de bucle magnètic és un sistema estés mundialment que permet a persones amb audiòfon escoltar de forma clara i sense soroll de fons en espais públics.

L’ús de dispositius com els audiòfons i implants coclears suposa una gran ajuda per les persones sordes o amb una disminució auditiva, però resulta moltes vegades insuficient. El soroll de fons o una mala acústica en espais públics dificulten la comprensió del missatge a les persones amb discapacitat auditiva en major mesura que a les persones oïdores.

Per resoldre aquest problema i facilitar l’accessibilitat auditiva existeix un sistema anomenat bucle magnètic que possibilita la comunicació i les relacions interpersonals en espais o situacions contaminades pel soroll ambient o en les quals la distància amb l’interlocutor o la presència de diversos interlocutors dificulta o impedeix aquesta comunicació i l’accés a la informació.

El bucle magnètic és un sistema de provada eficàcia en el seu ús per a espais i serveis de concurrència pública on la megafonia resulte contaminada pel soroll. Els espais on s’instal·la es poden identificar gràcies a un símbol accessibilitat auditiva que els identifica.

Allí on s’instal·la, aquest sistema emet senyals magnètics sense fils que són recollides pels audiòfons. Per a captar els senyals, l’audiòfon ha de disposar de l’anomenada posició T i col·locar-se en aquesta posició per poder rebre els senyals i transformar-los en so que arriba a l’usuari de forma clara i directa sense interferències. El bucle magnètic evita els sons de fons no desitjats i pot ser usat per moltes persones simultàniament.

Es tracta d’un sistema normalitzat mundialment, que es pot trobar en auditoris, teatres, cinemes, esglésies, sales de reunions i, en general, espais de servei públic. A banda dels bucles magnètics per a sala també n’existeixen altres de format reduït que es poden instal·lar de forma permanent en taquilles o punts d’informació així com variants portàtils que poden facilitar l’accessibilitat allí on es necessite.

La regidora Estefania Blanes explica que des de Guanyar Alcoi «considerem que aquest sistema hauria d’anar implantant-se gradualment a Alcoi en els espais públics on es realitzen presentacions, xerrades, conferències o altres actes informatius i culturals.»

Blanes continua dient que «de la mateixa manera, creiem que des de les institucions s’ha de promoure que aquest sistema s’implante a altres espais privats on també es realitzen actes públics mitjançant campanyes informatives o ajudes per facilitar la instal·lació d’aquests sistemes. D’aquesta manera aconseguiríem una ciutat cada vegada més accessible per tothom.»

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.