Alcoi cedeix el «Vas de l’Orant» a una mostra a Madrid

 

Amb motiu del seu 150 aniversari, el Museo Arqueológico Nacional inaugurarà el pròxim 6 d’octubre l’exposició «El poder del pasado», en la qual podrem veure reunides 150 peces seleccionades entre les més rellevants de l’arqueologia espanyola, cedides per les principals institucions museístiques de l’estat. Entre elles es troba el Museu Arqueològic Municipal Camil Visedo Moltó d’Alcoi, que participa prestant una de les seues peces més emblemàtiques, el «Vas de l’Orant», i que podrà ser visitat en la Madrid fins a l’1 d’abril de 2018.

La decoració simbòlica d’aquest got ceràmic ha sigut considerada un dels exemples més destacats de l’art moble neolític en l’àmbit mediterrani. En ell s’observa una figura antropomorfa que presenta els seus braços alçats, realitzada fa 7.000 anys. La importància d’aquesta peça arqueològica resideix en el seu excepcional estat de conservació i en la seua rellevància a nivell científic ja que, gràcies al context en el qual va aparéixer en la Cova de l’Or (Beniarrés). El «Vas de l’Orant» té el seu paral·lel amb motius molt semblants que trobem pintats en les parets de determinats abrics de l’Art rupestre macroesquemàtic, de manera evident els representats en jaciments de les comarques muntanyenques d’Alacant com La Sarga (Alcoi), el Pla de Petracos (Castell de Castells) i el Barranc de l’Infern (La Vall de Laguar), santuaris rupestres que es localitzen en el territori on hi ha diferents hàbitats neolítics (coves i poblats) en els quals s’ha trobat aquest tipus de ceràmica.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.