Guanyar demana un pla de neteja a fons de les miccions dels gossos al carrer i mesures per a reduir-les

La plataforma ciutadana demana al govern que s’habiliten més zones de pipicans en cada barri i es duguen a terme campanyes de conscienciació ciutadana per al bon ús del mobiliari urbà amb mascotes, a més d’un Pla de neteja a fons.

L’increment exponencial del nombre d’animals de companyia, entre els quals destaquen els gossos, fa més que necessària la conscienciació dels propietaris i de les bones pràctiques que s’han de dur a terme per a assegurar un bon ús de l’espai públic. L’acumulació de miccions dels gossos, que s’han anat acumulant al llarg dels anys, és cada vegada més notable en moltes zones d’Alcoi.

Malgrat que bona part dels propietaris de gossos aboquen aigua amb sabó cal dur a terme campanyes de conscienciació perquè aquestes miccions no es realitzen sobre el mobiliari urbà. Les plantes i metalls es cremen i corroeixen degut a la urea, un derivat de l’amoníac present en l’orina dels cans. Per aquest motiu des de Guanyar Alcoi creuen necessari «fer un Pla de neteja a fons dels carrers per a eliminar la brutícia acumulada, entre altres mesures que ja hem plantejat amb anterioritat pel que fa a la neteja viària. Quan alguna cosa està molt bruta, una neteja simple no és suficient per a eliminar tota la brutícia acumulada. Cal una neteja a fons perquè després siga més fàcil de netejar quan s’embrute, i sempre s’acompanye d’un manteniment adequat. Així facilitaríem la feina als treballadors i rendibilitzaríem millor el seu treball ordinari» argumenta regidora de Guanyar Alcoi, Mari Carmen Paredes.

A banda del Pla de neteja a fons des de la plataforma ciutadana consideren necessari que «este pla s’acompanyen de campanyes de conscienciació per a la ciutadania. S’ha de fer entendre que els carrers i el mobiliari urbà són de totes i tots i cal que cuidar-lo i respectar-lo perquè tots puguem gaudir d’una ciutat neta i agradable.» afegeix la regidora Mari Carmen Paredes. «També cal crear més pipicans i espais per als gossos en tots els barris on puguen fer les seues necessitats tant físiques com socials. Es tracta d’una forma d’evitar que les deposicions i miccions dels gossos s’acumulen en el mobiliari urbà i el desgast que açò suposa sobre el material i que les mascotes puguen gaudir del seu temps.» conclou la regidora.

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.