La desfilada del boato del Capità Moro de la Filà Mudéjares va esclatar colors i melodia, destacant la brillantor del disseny de Jordi Peidro i Dani Pinillos que, com un fil conductor, va teixir cada detall d’aquesta festa magnífica.
Amb els primers respirs de la vesprada alcoiana, la Unitat Especial de Cavalleria de la Policia Nacional va obrir la marxa, seguits pels ressons dels trompetistes i timbalers, mentre el Sergent Moro David Antolí Murcia dirigia amb fermesa.
El Guió de la Filà, portat amb orgull per Eduardo Almuzara Vilata, iniciava el pas de la Filà, seguit de les parelles de Mudèjars a cavall. L’Esquadra de la Filà, liderada per Sergio Lloret Martínez i David Valls Llorens, desfilava amb elegància, acompanyada per les notes de la Societat Instructiva Musical de Benigànim i el Grup de Dolçaines i Tabals Barxell d’Alcoi, interpretant peces com ‘Centenari Mudèjar’, ‘El Moro del Cinc’, i ‘El Kábila’.
Després, l’Esquadra d’Esclaus, amb el Cap Batedor Manuel Fernández de la Parra López i el Cap d’Esquadra Carlos Miguel Santamaría Gandía, continuava el recorregut, envoltada del so envoltant de la Música Primitiva Apolo d’Alcoi i el Grup de Dolçainers i Tabaleters La Cordeta d’Alcoi, interpretant ‘Soc Mudèjar’ i altres marxes que ressonaven en els cors.
El ballet Al Jannah, amb la seva coreografia hipnòtica, captivava l’atenció del públic, mentre els Grups de Muyahidins i la Carrossa del Féretre d’Al Azraq traçaven un camí majestuós.
Seguien els cavallers, les carrosses, i les parelles de banderes, tot evocant l’esplendor de les èpoques passades. Un nou ballet, Gawazi, sorgia amb una coreografia enèrgica, acompanyada per les notes vibrants de la Colla de Dolçaines i Percussió Va de Bo de Quart de Poblet i l’Agrupació Musical l’Orquesteta d’Alcoi.
L’heràldica del Capità a Camell i el ballet Raid, amb la seva coreografia impressionant, eren moments culminants d’aquesta desfilada excepcional. Seguien els grups de Boato, les parelles de cavalls, i les carrosses, tot sota el resplendor dels colors i els sons que omplien l’aire.
Finalment, la carrossa del Capità i la seua favorita, amb Jordi Peidro Torres i Pepa Puchades Chuliá, sota el disseny meticulós de Jordi Peidro, tancava la desfilada amb un toc de grandesa i elegància, mentre la música de l’Agrupació Musical d’Agullent inundava els carrers amb ‘Amira i Al Azraq’. Així, la desfilada del boato del Capità Moro de la Filà Mudéjares es convertia en una experiència inoblidable per a tots els qui l’havien presenciat.







