MURO | Presentada la programació de les Festes de Moros i Cristians 2024

La regidora de Festes de l’Ajuntament de Muro, Sara Beneyto, ha presentat, juntament amb el president de la Junta de Festes, Paco Vicedo, la programació per a les Festes de Moros i Cristians del municipi que comencen el dissabte, 4 de maig i es celebraran els dies grans del 10 al 13 i el 18 i 19 de maig de 2024. Segons han explicat, s’espera una participació de vora 2.000 festers, 24 esquadres, més els integrants dels boatos i les bandes de música, 35 bandes per a l’entrada Mora i 36 en la Cristiana. Durant els últims anys, des de que va passar la pandèmia del Covid19, s’ha experimentat un augment molt significatiu dels festers, duplicant-se la incorporació de nou integrants a les filaes.

Entre les novetats previstes per aquesta edició destaca el canvi d’ubicació de la Fira d’atraccions que estarà ubicada al solar on estaven els barracons provisionals del col·legi el Bracal. Segons ha explicat la regidora de Festes, Sara Beneyto, “s’ha adequat el terreny i s’instal·larà la fira. A mes, canvia de lloc el castell de focs d’artifici del dia 19 de maig, dia de la Pujà, que degut a la nova normativa de seguretat, es trasllada a les Fontanelletes”.
L’oci nocturn també presenta novetats amb propostes innovadores en consonància amb les tendències actuals. Així, està previst celebrar una Western Party, amb bou mecànic, animació i photocall per a la nit del dissabte, 4 de maig; una Fusion Party, amb 10 artistes en directe entre musics, vocalistes i ballarins, per a la nit del dissabte, 10 de maig; L’Askampà Live Show per al diumenge, 11 de maig i batalla de quatre DJs de la comarca, amb votació popular al finalitzar la festa. Totes les festes nocturnes es realitzaran a la Plaça del Matzem, on estarà muntada tota la infraestructura necessària.

“Com en tots els esdeveniments multitudinaris, s’habilitarà un Punt Violeta on es donarà informació i assistència a totes les persones que ho necessiten i ho demanen. Com a novetat, també es repartiran tapes antidroga per a gots. Estaran disponibles tant en el punt Violeta com en les barres i son totalment gratuïtes”, segons ha explicat la regidora de Serveis Socials, Rebeca Pérez.

Els WC portàtils es traslladaran al pàrquing del Matzem i hi haurà senyalització per indicar el lloc. A mes hi haurà WCs al llarg del recorregut de les entrades, en alguns carrers adjacents i il·luminació de reforç en alguns carrers per dissuadir del mal us ciutadà del carrer.

S’ha informat que hi haurà un reforç d’ambulància i personal sanitari al centre de salut de Muro el dilluns, 13 de maig, Dia dels Trons i les Ambaixades per si hi haguera qualsevol incident. Així mateix, el president de la Junta de Festes, ha confirmat que la pólvora es repartirà el divendres, 10 de maig, de matí, al mateix lloc de l’any passat, el Club de Tir al Plat d’Albaida. Està previst que els festers arrepleguen uns 200 quilos de pólvora.
S’han disposat al voltant de 5000 cadires al llarg del recorregut de les entrades, que estan a la venda en la web de Entradas a tu Alcance o en el castell de Muro, on es troba ubicada l’oficina de Turisme.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.