Alcoi acull les I Jornades de Productes de Proximitat de l’Alcoià i el Comtat

Els dies 19, 20 i 21 de juny, Alcoi serà l’escenari de les I Jornades de Productes de Proximitat de l’Alcoià i el Comtat, un esdeveniment organitzat a l’Auditori de Fundación Mutua Levante (Plaça d’Espanya 16, Alcoi). Aquesta iniciativa busca promocionar els productes locals i posar en valor la seua importància en la gastronomia i l’economia de la regió.

Programació Detallada:
Dimecres 19 de juny

19:00h: Conferència inaugural titulada “Gastronomia i productes de proximitat: reptes i oportunitats” a càrrec de Josep Bernabeu-Mestre, Doctor de la Càtedra Carmencita d’Estudis del Sabor Gastronòmic de la Universitat d’Alacant (UA). Bernabeu-Mestre oferirà una perspectiva acadèmica sobre els desafiaments i les oportunitats que els productes de proximitat presenten en el context gastronòmic actual.
Dijous 20 de juny

17:00h: Ponència de Salvador Andrés, representant d’Abeja Silvestre, qui parlarà sobre la importància de les abelles en l’ecosistema i els beneficis dels seus productes.
17:30h: Intervenció d’Aleixandre Beltrà de Mas de Roc, destacant les pràctiques agrícoles sostenibles i la producció de cultius autòctons.
18:00h: Presentació de Luz Gregorio i Juan Jordá de Cárnicas Catalá, centrada en la producció i distribució de carns de qualitat a la comarca.
18:30h: Juan José Díez de Bodega El Angosto compartirà els secrets de l’elaboració de vins locals i la seua contribució a la cultura vitivinícola de la regió.
Divendres 21 de juny

18:00h: Ponència de Miguel Ángel García de Rontonar Aceites, que explicarà el procés de producció d’olis d’oliva d’alta qualitat.
18:30h: Mari Carmen Pérez de Pomes de la Sarga parlarà sobre la producció de pomes a la zona i els desafiaments que afronten els agricultors locals.
19:00h: Intervenció d’Iñaky Aracil de la Cooperativa Agrícola Católica Coop. V. «Oli el Comtat», centrada en la cooperació agrícola i els beneficis dels productes cooperatius.
19:30h: Luis Navarro de Delicias y Sabores de Muro de Alcoy, Quemaito, tancarà les jornades amb una presentació sobre l’elaboració de productes gourmet i la seua comercialització.

Aquestes jornades no només són una oportunitat per a conèixer de prop els productes de la nostra terra, sinó també per a establir connexions entre productors, consumidors i professionals del sector gastronòmic. L’objectiu principal és fomentar el consum responsable i sostenible, i destacar la qualitat dels productes locals que contribueixen a l’economia de l’Alcoià i el Comtat.

Els organitzadors animen a tota la població a participar en aquestes jornades, ja que representen una ocasió única per a descobrir la riquesa gastronòmica i productiva de la nostra comarca.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.