El músic, compositor i investigador alcoià José María Valls Satorres rebrà la màxima distinció que atorga la ciutat d’Alcoi: el títol de Fill Predilecte. La decisió, adoptada pel Ple municipal el passat mes de març, es materialitzarà en dues cites oficials:
16 de maig: aprovació definitiva de la concessió en un Ple extraordinari.
17 de maig: acte públic d’homenatge a migdia al Saló de Plens de l’Ajuntament, on Valls Satorres rebrà la medalla i el diploma honorífic.
El regidor de Patrimoni Cultural, Ignacio Trelis, ha destacat que “José María Valls és una figura essencial de la vida cultural alcoiana: músic, compositor, investigador, fester i alcoià de naixement i cor. Li rendim tribut per haver portat el nom d’Alcoi amb orgull i excel·lència, mereixedor per antonomàsia del títol de Fill Predilecte”.
També l’alcalde, Toni Francés, ha ressaltat que “és un reconeixement més que merescut” i ha subratllat que aquesta proposta ha comptat amb el suport de “moltíssimes entitats, col·lectius i persones a títol individual”. A totes i tots ells, Francés els ha convidat a sumar-se a aquesta distinció signant el formulari d’adhesió que ha habilitat l’Ajuntament.
Amb aquesta concessió, Alcoi vol posar en relleu la trajectòria d’un creador que ha enriquit el patrimoni musical i festiu de la ciutat, consolidant tradicions com el teatre, la música de banda i la recerca històrica com a eixos de la seua identitat cultural.
Comentarios recientes