El jaciment arqueològic de la Cova de l’Or, ubicat a Beniarrés, tancarà la seva activitat cultural al públic a partir del pròxim dilluns fins al 6 de setembre per esquivar les altes temperatures de l’estiu. La Fundació CV MARQ gestiona, juntament amb l’Ajuntament de la localitat, aquesta proposta que ofereix als visitants un recorregut complet tant pel Centre d’Interpretació com pel mateix enclavament.
El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro, ha agraït a l’Ajuntament de Beniarrés tota la col·laboració i suport en aquest projecte “que celebra el seu quart aniversari i del qual ja han gaudit més de 3.000 persones des de la seva posada en marxa al juny de 2021, suposant un revulsiu important per a un municipi d’uns mil habitants”. A més, ha destacat “el compromís de la Diputació no només amb la posada en valor del nostre patrimoni històric i cultural, sinó també amb els municipis en risc de despoblament, en aquest cas a través de dos recursos de primer ordre que ofereixen la possibilitat de realitzar un atractiu recorregut d’interès cultural i paisatgístic que comença al Centre d’Interpretació situat al nucli urbà”.
La Cova de l’Or és un jaciment arqueològic de referència internacional del Neolític, que ha estat posat en valor com a Museu de Lloc per la Diputació, mitjançant les àrees d’Arquitectura i Cultura. Aquest procés, iniciat el 2016, ha inclòs la millora dels accessos i l’adequació de l’exterior de la cavitat per facilitar les visites. També s’han pres mesures de seguretat i accessibilitat, com la instal·lació d’una passarel·la per accedir a l’interior.
L’activitat, disponible dissabtes, diumenges i festius, comença amb una visita guiada al Centre d’Interpretació que inclou un recorregut pel museu i la projecció d’un vídeo per contextualitzar l’espai i el seu entorn. Des d’allà, l’itinerari continua amb vehicle —inclòs en el servei ofert— fins a l’inici del sender que condueix al jaciment.





