El PP d’Alcoi proposa una política municipal per a impulsar vivendes de protecció pública i regenerar el teixit urbà

El Partit Popular d’Alcoi ha presentat una moció en la qual proposa impulsar una política municipal de gestió del sòl urbà orientada a la creació de noves vivendes de protecció pública i a la regeneració del teixit urbà existent, amb l’objectiu de garantir l’accés a una vivenda digna i evitar l’especulació urbanística.

Segons expliquen des del grup popular, la promoció i gestió de vivenda pública, juntament amb la conservació i rehabilitació del patrimoni edificat, formen part de les competències municipals, i és necessari abordar-les “amb criteris de sostenibilitat financera i social”.

L’edil Gabriel Guillem ha destacat que “el futur d’Alcoi passa per la regeneració del seu teixit urbà actual. El nou Pla General Estructural a penes preveu ampliació del sòl urbà, per la qual cosa hem d’apostar decididament per la rehabilitació i substitució d’immobles per a comptar amb vivendes de qualitat i assequibles”.

El PP assenyala que Alcoi presenta un creixement vegetatiu negatiu, amb 249 defuncions més que naixements en l’últim registre. No obstant això, l’arribada de nous veïns d’altres poblacions i de l’estranger ha permés un balanç positiu de 1.375 nous empadronats. Aquesta tendència, unida a la reducció del nombre d’habitants per vivenda —2,16 persones de mitjana a Zona Nord i 2,41 al Centre—, evidencia la necessitat d’incrementar l’oferta d’habitatge per a respondre tant a l’evolució demogràfica com a l’alta demanda derivada dels estudiants dels centres de formació superior.

Per això, la moció proposa una estratègia coordinada entre l’Ajuntament i les entitats locals que impulse la creació de vivendes assequibles, la rehabilitació del parc existent i la protecció davant pràctiques especulatives.

“El Ajuntament ha d’assumir un paper actiu en la gestió del sòl residencial, perquè Alcoi necessita una estratègia clara, amb visió de futur i basada en la col·laboració entre institucions, promotors i ciutadania, per garantir un desenvolupament urbà equilibrat, sostenible i socialment just”, ha conclòs Guillem.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.