L’Ajuntament d’Alcoi ha activat oficial la Mesa de Convivència Local en una reunió celebrada aquest dimecres, en la qual es van exposar els resultats de les enquestes realitzades prèviament als centres educatius de la ciutat. Aquesta sessió de treball va comptar amb la presència massiva d’orientadors, equips directius i representants del Centre de Formació, Innovació i Recursos per al Professorat (CEFIRE), als quals el govern municipal ha agraït especialment la seua assistència i implicació a pesar de coincidir amb una jornada de vaga en el sector.
Aquest òrgan multidisciplinari es basa en el que es va iniciar originalment des de l’àrea d’Educació fa uns anys. Ara comença la seua activitat integrat en el marc de les accions vinculades a Unicef. L’objectiu fonamental és coordinar els recursos de departaments clau com Sanitat, Policia Local; en concret la Unitat Agent Tutor, Educació i Serveis Socials, on s’inclou de forma destacada el Servei Especialitzat d’Atenció a Família i Infància (SEAFI), per a oferir una resposta integral i interdisciplinària en matèria de mediació escolar.
Les dades de l’estudi presentat revelen que el 94,1 % dels centres educatius d’Alcoi desenvolupa accions de convivència de manera continuada i un 64,7 % disposa ja d’equips de mediació. No obstant això, s’ha detectat una clara necessitat d’ampliar el suport formatiu, ja que el 82,4 % dels centres demana cursos específics per al professorat i una formació externa i estructurada para l’alumnat. Per aquest motiu, la col·laboració del CEFIRE serà clau per a articular l’aprenentatge en tècniques de resolució pacífica de conflictes i prevenció. La finalitat última de la Mesa és redactar un protocol i un reglament conjunt que minimitze l’impacte de les situacions de risc i potencie un enfocament proactiu.
El 94% dels col·legis d’Alcoi aplica accions de convivència, però un 82% reclama més formació al CEFIRE






