La ciutat d’Alcoi ha tornat a viure un altre fet violent contra un docent en un centre educatiu, un greu incident que en aquesta ocasió s’ha registrat a les instal·lacions del col·legi El Romeral, situat al barri de Santa Rosa. Els fets es van desencadenar durant la jornada d’ahir, coincidint amb l’hora de l’eixida de l’escola, moment en què un home que afirmava ser el iaio d’un dels alumnes va intentar endur-se el xiquet del recinte sense disposar d’Autorització ni de cap mena de permís formal requerit pel protocol del centre per a dur a terme la recollida dels menors.
Davant d’aquesta situació, la mestra responsable de l’aula li va explicar de manera clara que no podia lliurar-li el xiquet precisament per mancar d’aquesta autorització obligatòria, un requeriment que va provocar que l’home es posara violent amb el personal. Davant l’increment de la tensió i el risc evident per a la comunitat educativa, la direcció del centre escolar es va veure obligada a telefonar d’urgència a la Policia Local per a sol·licitar la seua presència de forma immediata, esdevenint-se finalment una actuació violenta per part de l’home cap a la docent abans que els agents pogueren contindre la situació. Com a resposta a aquesta agressió, les portes de l’escola han acollit aquest matí una multitudinària concentració de repulsa en la qual han participat mestres, pares i alumnes amb l’objectiu de mostrar el seu suport total a la víctima i exigir el cessament de qualsevol mostra de violència a les aules.
COMUNICAT DE LA JUNTA DE L’AMPA DEL CEIP EL ROMERAL
Des de la Junta de l’AMPA del CEIP El Romeral volem expressar la nostra més rotunda condemna davant qualsevol acte de violència, especialment quan es produeix en l’àmbit educatiu, un espai que ha de ser sempre segur, respectuós i exemplar per a tota la comunitat educativa.
Així mateix, traslladem tot el nostre suport i solidaritat a la mestra que, en el legítim exercici de la seua tasca educativa i de protecció de l’alumnat, va ser objecte ahir dimecres d’una agressió per part d’una persona.
L’educació es fonamenta en valors com el respecte, el diàleg, la convivència i la resolució pacífica dels conflictes. Com a famílies, tenim la responsabilitat compartida de transmetre i defensar aquests principis, que són la base d’una societat democràtica, justa i cohesionada.
Fem una crida a tota la comunitat educativa perquè continue treballant unida en favor de la pau social, el respecte mutu i l’educació en valors, mostrant el nostre reconeixement a la tasca diària dels professionals de l’ensenyament.






