El gran gest dels Premis IB: Els 21 estudiants guardonats finançaran entitats socials amb els seus premis

La Fundació Iñaki Berenguer celebrarà el pròxim 23 de juny de 2026 la 5 edició dels Premis IB a l’Excel·lència Acadèmica, una cita que en aquesta ocasió tindrà lloc a Muro de Alcoi, localitat natal del mateix Iñaki Berenguer. L’esdeveniment servirà per a guardonar els 21 millors estudiants de batxillerat procedents d’Alcoi, Cocentaina i Muro, en un acte públic que reunirà els alumnes premiats, les seues famílies, els equips docents i representants de les alcaldies de les 3 poblacions. La periodista Marina C. Aresté tornarà a exercir com a mestra de cerimònies de la vetlada de manera conjunta amb el fundador de l’entitat, en una iniciativa que naix amb l’objectiu de reconéixer el talent, l’esforç i la capacitat de superació dels joves, transmetent una cultura basada en la constància, la disciplina i el compromís personal. Segons ha assenyalat Berenguer, buscar l’excel·lència constituïx una actitud on el treball, la perseverança i la superació són tan importants com el mateix talent.

Més enllà dels reconeixements als joves, el certamen concedeix de manera anual un Premi Extraordinari destinat a valorar una trajectòria professional inspiradora a nivell internacional on l’excel·lència i la cultura de l’esforç hagen sigut decisives. En aquesta 5 edició, el guardó serà atorgat a Pascual Martínez-Forteza, clarinet principal de la New York Philharmonic des de l’any 2001 i primer músic espanyol a formar part d’aquesta històrica formació orquestral. El premi compta amb una dotació econòmica de 4.000 euros, dels quals 2.000 es destinen a una entitat sense ànim de lucre triada pel mateix guardonat, una donació que en aquesta oportunitat recaerà en la Unió Musical de Muro. Martínez-Forteza es va formar entre Espanya i els Estats Units, cursant estudis al Conservatori de Mallorca, al Conservatori Superior de Barcelona i a la University of Southern California junt amb el professor Yehuda Gilad. Al llarg de la seua carrera, abans d’incorporar-se a la Filharmònica de Nova York, va ser membre de la Orquestra Simfònica de Cincinnati i va dirigir la Simfònica de les Illes Balears amb només 18 anys.

Actualment, el premiat compagina la seua labor artística amb una intensa activitat docent en institucions com la Manhattan School of Music, la New York University, la Juilliard School i el Bard College. La seua trajectòria professional inclou actuacions com a solista i clarinet principal convidat en formacions com la Berlin Philharmonic davant la direcció de Simon Rattle, participant cada any en prop de 200 actuacions en escenaris com el Carnegie Hall, el Musikverein de Viena o la Philharmonie de Berlín. Martínez-Forteza s’uneix així al llistat de personalitats que han rebut aquest reconeixement en edicions anteriors, com la investigadora en intel·ligència artificial Nuria Oliver l’any 2025, el catedràtic de física Pablo Jarillo-Herrero l’any 2024, o l’emprenedor Pablo Fernández en la cita de l’any 2023. Finalment, l’organització destaca que el projecte incorpora una dimensió solidària en la qual cadascun dels 21 estudiants guardonats destinarà 500 euros del seu premi a una organització sense ànim de lucre de la seua elecció personal, fomentant el compromís social des d’edats primerenques.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.