Guia del nou mapa mèdic de La Bassa: 31 consultes, àrea de la dona i base per a les ambulàncies del SAMU

La Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana ha fet un pas decisiu per a la millora de la xarxa assistencial de l’Alcoià amb la publicació en la Plataforma de Contractació de la licitació de les obres d’ampliació i reforma del centre de salut de La Bassa, un immoble integrat en el departament de salut d’Alcoi. L’actuació pressupostada compta amb una inversió de 10,2 milions d’euros. Segons arrepleguen les dades de l’expedient administratiu de contractació, el termini fixat per a l’execució d’aquests treballs és de 18 mesos, de manera que es preveu que el complex sanitari puga entrar en funcionament al llarg de l’any 2027. El projecte està destinat a prestar atenció mèdica directa als més de 18.000 ciutadans adscrits oficialment a aquesta àrea de salut.

El centre de salut de La Bassa, situat actualment al carrer Lluís Vives número 16 d’Alcoi, ocupa unes instal·lacions que són el resultat de la rehabilitació històrica d’una antiga masia unificada en el seu moment a una edificació adjacent. L’estructura actual consta de planta baixa i primer pis en cadascun dels blocs arquitectònics, configurant una infraestructura que supera ja els 35 anys d’activitat ininterrompuda, motiu pel qual es feia necessària una modernització integral per a adequar-la a les necessitats normatives actuals. Les obres projectades es desenvoluparan sobre una parcel·la que disposa de 6.648 metres quadrats de superfície, i consistiran en la reforma dels espais existents juntament amb una ampliació de superfícies mitjançant l’alçament d’una nova estructura connectada als edificis d’origen.

Pel que fa al disseny del pla funcional, una vegada culmine la reforma, el centre disposarà d’un total de 12 consultes de Medicina de Família, 12 consultes d’Infermeria, 4 destinades a l’àrea de Pediatria i 3 d’Infermeria Pediàtrica. De manera addicional, l’immoble incorporarà dependències per a l’Àrea d’Extraccions i Tractaments, Treball Social, Odontologia i un servei complet de Rehabilitació proveït de gimnàs. L’increment d’espais d’ús públic permetrà optimitzar els serveis de la cartera de prestacions, sumant àrees com l’Atenció a la Dona, la pràctica de Cirurgia Menor, el Punt d’Atenció Continuada per a les Urgències i la base d’ambulàncies del Servei d’Ajuda Mèdica Urgent i de Suport Vital Bàsic. Finalment, des de la Conselleria de Sanitat s’ha assenyalat que aquest esforç inversor es completarà amb el subministrament a l’Atenció Primària de nous equips tecnològics com ecògrafs i retinògrafs, amb l’objectiu d’augmentar la capacitat de detecció precoç de patologies i agilitzar els tractaments.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.