L’Ecomapa 2026 detecta 1.019 punts negres a l’arbratge urbà d’Alcoi en un sol cap de setmana

La campanya estatal de ciència ciutadana «Ací falta un arbre – Ecomapa 2026» ha identificat a Alcoi un total de 1.019 punts negres en l’arbratge urbà en tan sols un cap de setmana de mostreig, segons han informat les entitats locals participants a través d’un comunicat. La iniciativa, coordinada a escala estatal per plataformes com Aliança pel Clima, Barris pel Clima, la Confederació Estatal d’Associacions Veïnals, Ecologistes en Acció, Greenpeace, Intermón Oxfam i Joventut pel Clima, ha comptat a la ciutat amb el treball de camp conjunt de la Colla Ecologista La Carrasca-Ecologistes en Acció i les associacions de veïns de Batoi i del Partidor.

El mapatge local, dut a terme per 22 persones voluntàries, s’ha circumscrit a la trama viària i als jardins urbans, deixant per a pròximes revisions les zones periurbanes vinculades al projecte BioUp, on els col·lectius adverteixen que la major part dels exemplars plantats s’han assecat este estiu per mancança de reg. Dels 1.019 escocells deficients geolocalitzats a Alcoi, 514 corresponen a escocells «asfixiants» —on l’estructura oprimeix directament el tronc o es troba segellada amb paviments aglomerats de resines que impedeixen l’aireig i la filtració d’aigua—, 315 es troben completament buits o clausurats amb ciment, i 190 conserven només la soca o arbres morts sense reposar.

Els col·lectius promotors subratllen que aquestes xifres no impliquen que la resta de l’arbratge alcoià gaudisca de condicions idònies. Segons recorden a partir d’un dictamen tècnic recent difós per La Carrasca, gran part dels escocells de la localitat presenten dimensions massa reduïdes, pateixen una severa compactació del sòl i són objecte de podes excessives o inoportunes, sumat a l’ús d’espècies botàniques inadequades per a la secció dels carrers. A escala de tot l’Estat, l’Ecomapa ha mobilitzat 2.145 persones en 315 municipis i ha inventariat més de 44.000 escocells buits, 27.000 soques i 76.000 escocells asfixiants, amb dades consultables en línia per a instar les corporacions municipals a avançar en la renaturalització urbana, reduir les illes de calor i frenar l’abús del ciment i les tales dràstiques.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.