Foto: Xarxes socials Beca Jover
L’Associació de Sant Jordi ha designat a la il·lustradora i artista alcoiana Beca Jover per a crear la portada de la Revista de Festes de 2027, la publicació insígnia i més representativa dels Moros i Cristians d’Alcoi. Amb aquesta elecció, la màxima entitat rectora de la trilogia festera aposta de manera decidida pel talent autòcton i per una mirada artística contemporània, capaç d’aportar personalitat, sensibilitat i frescor a un volum estretament lligat a la memòria, la tradició i la identitat festera de la ciutat.
Beca Jover ha consolidat al llarg dels anys un llenguatge plàstic propi caracteritzat per l’elegància, el cromatisme viu, l’optimisme i una meticulosa cura pel detall, trets que conformen les seues principals senyes d’identitat artística. Aquest estil distintiu li ha permés obrir-se camí en l’àmbit internacional i col·laborar amb reconegudes firmes de prestigi en els sectors del luxe, la moda, la cosmètica i la gastronomia, entre les quals figuren segells com Bvlgari, Kiko Milano, Pandora, Mercedes-Benz, Marbella Club Hotel, Elizabeth Arden i la passarel·la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid, entre moltes altres.
La creadora compta amb una sòlida trajectòria acadèmica i professional nodrida en centres de Madrid, París i Londres, ciutats on es va formar en Belles Arts, Disseny de Moda i Disseny Gràfic. Al llarg de la seua carrera ha collit diversos reconeixements i distincions, com ara el Primer Premi de Disseny de Moda convocat per Antena 3 i Galerías Velvet, un guardó atorgat per la New York Film Academy o, en l’àmbit local alcoià, el disseny del cartell guanyador de la Cavalcada dels Reis d’Orient d’Alcoi en la seua edició de 2023.
Més enllà de la seua projecció professional amb grans marques, Jover manté el seu centre d’operacions a Alcoi, la seua ciutat natal, on disposa del seu propi taller i estudi artístic. Des d’aquest espai continua desenrotllant els seus projectes i compartint la seua passió pel dibuix i la paleta de colors, connectant diàriament amb una àmplia comunitat de seguidors a través del seu perfil oficial en xarxes socials (@becajover). El seu univers visual serà ara el que encapçale les pàgines de la Revista de Festes de 2027.




